Register ASSIST

Register_12_2019_2.jpg

REGISTER ASSIST

Alfabetisk.
A:
Anerkendelse i relationelt ungdomspædagogisk perspektiv, Holger Formann. 
Anerkendelse som udgangspunkt i pædagogiske praksis - Om anerkendelse som autentisk gensidigt engagement, Johannes Papanikolaou & Holger Formann.
Arven fra Hal Koch, Jesper Larsen & Brian Larsen
Autismeprogrammet NEST - Et kig indenfor, Stine Pedersen.
B:
Billed- og videomanipulation – lad os lege med det! Jonas Ravn.
D:
Den Pædagogiske Værktøjskasse i UngiAarhus ØST og VEST, Søren Küsch Larsen & Stine Yde.
DET FÆLLES TREDJE – planlægning og evaluering, Svend Bak.
Det gode liv og dannelse, Svend Bak.
Digitalt: Unge sukker efter solidaritet -og tillid, Søren Kjær Jensen.
Data - Pestilens eller uvurderlig hjælp? Toke Agerschou & Jesper Larsen.
Drivkræfter, Toke Agerschou.
E:
Efterskolerne er dannelsens højborg, Preben Olund Kirkegaard.
En vej ind i fællesskabet - et innovationsprojekt, Elin Poulsen.
Erfaringer med håndtering af kontroversielle og følsomme emner i arbejdet med forebyggelse
af radikalisering og diskrimination, Christian Damgård Kristoffersen.

F:
Forebyggelsesforståelse, Hanne Dam.
Forbundethed, Toke Agerschou
Fra konflikt til læring i en ungdomspædagogisk praksis, Heidi Alstrup & Jakob Klode Damgaard
Fri fra hvad? Fri til hvad? Bak, Larsen & Agerschou.
Fritid – tidsspilde, tidsfordriv eller et unikt udviklingsrum? Toke Agerschou
G:
Grupper og kvalitet, Socialpædagog, MA i socialpædagogik Svend Bak.
Grænsekrydsende ledelse: Case Gadeplan Aarhus, Michel Larsen.
Generation Identitær – den unge, hippe højrefløjsbevægelse, Kristoffersen, Christian Damgaard.
H:
Hvordan kan vi tale om religion med unge? Mikkel Hjelt
K:
Klubpædagogens trivselsarbejde, Lea Ringskou.
Kollegavejledning som kompetenceudvikling, Preben Olund Kirkegaard.
Kvadrantmodellen som redskab til at lede inovvationsprocesser, Elin Poulsen.
KvaS‐Vital – en appetitvækker, Elin Poulsen.
L:
Ledelse af læring i praksis, Preben Olund Kirkegaard.
M:
Matrix (1) - et værktøj til planlægning, evaluering og dokumentation, Toke Agerschou.
Matrix (2) - et værktøj til planlægning, evaluering og dokumentation – Fokus evaluering.
Med fortiden i ryggen. Arven efter Hal Koch, Jesper Larsen & Brian Larsen.
O:
Om at bruge sig selv som et forståelsesindstillet arbejdsredskab i en genoprettende praksis, Heidi Alstrup.
P:
Phronesis – den praktiske klogskab i pædagogik, Preben Olund Kirkegaard.
S:
SFO og fritidspædagogik set i lyset af folkeskolereformen.
Sociale misforståelser og social pejling, Flemming Balvig.
Strategisk pædagogisk ledelses i ungdomsmiljøer, Jakob Klode Damgaard.
Syv nødvendigheder og fede fif til en ungdomspædagog, Jesper Larsen
U:

Ungdomsprojekter – projektmodellen (1), Jesper Larsen
Ungdomsprojekter – Projektmodellen (2) Problembestemmelse og Aktør-Netværksteori, Jesper Larsen 
Ungdomsprojekter - Projektmodellen (3) Ungdomsteori og individualisering, Jesper Larsen & Toke Agerschou.
Ungdomsprojekter - Handleteorien og Praksisportrættet (4), Jesper Larsen.
Ungdomsprojekter - Deltagelsestrappen (5), Jesper Larsen.


Forfatter.
A:
Agerschou, Toke: Drivkræfter.
Agerschou, Toke: Forbundethed.
Agerschou, Toke: Fritid – tidsspilde, tidsfordriv eller et unikt udviklingsrum? 
Agerschou, Toke: Matrix (1) - et værktøj til planlægning, evaluering og dokumentation.
Agerschou, Toke: Matrix (2) - et værktøj til planlægning, evaluering og dokumentation – Fokus evaluering.
Agerschou, Toke & Larsen, Jesper: Data - Pestilens eller uvurderlig hjælp.
Alstrup, Heidi & Damgaard, Jakob Klode: Fra konflikt til læring i en ungdomspædagogisk praksis.
Alstrup, Heidi: Om at bruge sig selv som et forståelsesindstillet arbejdsredskab i en genoprettende praksis.
B:
Balvig, Flemming: Sociale misforståelser og social pejling
Bak, Larsen & Agerschou: Fri fra Hvad? Fri til hvad?
Bak, Svend: DET FÆLLES TREDJE – planlægning og evaluering.
Bak, Svend: Det gode liv og dannelse.
Bak, Svend: Grupper og kvalitet.
D:
Dam, Hanne: Forebyggelsesforståelse.
Damgaard, Jakob Klode: Strategisk pædagogisk ledelse i ungdomsmiljøer.
F:
Formann; Holger: Anerkendelse i relationelt ungdomspædagogisk perspektiv. 
Formann & Papanikolaou: Anerkendelse som udgangspunkt i pædagogisk praksis.
H:
Hjelt, Mikkel: Hvordan kan vi tale om religion med unge?
J:
Jensen, Søren Kjær: Digitalt: Unge sukker efter solidaritet -og tillid.
K:
Kirkegaard, Preben Olund: Efterskolerne er dannelsens højborg
Kirkegaard, Preben Olund: Kollegavejledning som kompetenceudvikling.
Kirkegaard, Preben Olund: Ledelse af læring i praksis
Kirkegaard, Preben Olund: Phronesis – den praktiske klogskab i pædagogik
Kristoffersen, Christian Damgaard: Erfaringer med håndtering af kontroversielle og følsomme emner i arbejdet med forebyggelse
af radikalisering og diskrimination.

Kristoffersen, Christian Damgaard: Generation Identitær – den unge, hippe højrefløjsbevægelse

L:
Larsen, Brian & Larsen, Jesper: Med fortiden i ryggen. Arven fra Hal Koch.
Larsen, Jesper: SFO og fritidspædagogik set i lyset af fokeskolereformen.
Larsen, Jesper: Ungdomsprojekter – Projektmodellen (1)
Larsen, Jesper: Ungdomsprojekter – Projektmodellen (2) Problembestemmelse og Aktør-Netværksteori.
Larsen & Agerschou: Ungdomsprojekter - Projektmodellen (3): Ungdomsteori - Individualisering
Larsen, Jesper: Ungdomsprojekter (4): Handleteorien og praksisportrættet.
Larsen, Jesper: Syv nødvendigheder og fede fifi til en ungdomspædagog.

Larsen, Jesper: Ungdomsprojekter- deltagelsestrappen
Larsen, Michel: Grænsekrydsende ledelse: Case Gadeplan Aarhus.
Larsen, Søren Küsch & Yde, Stine: Den Pædagogiske Værktøjkasse i UngiAarhus ØST og Vest
P:
Pedersen, Stine: Autismeprogrammet NEST - Et kig indenfor.
Poulsen. Elin: En vej ind i fællesskabet - et innovationsprojekt.
Poulsen Elin: Kvadrantmodellen som redskab til at lede innovationsprocesser
Poulsen, Elin: KvaS-Vital - appetitvækker
R:
Ravn, Jonas.: Billed- og videomanipulation – lad os lege med det!
Ringskou; Lea: Klubpædagogens trivselsarbejde.